Frågor utan svar?

Imorgon ska jag till maria ungdom mottagning för att se vad de har bestämt. Vilken behandling de tycker passar mig bäst. Det känns både skönt och skrämmande på samma gång. Skrämmande eftersom det är på allvar nu. Ingen alkohol. Ska jag bli lycklig nu? Eller kommer det bli så jobbigt att jag dricker ännu mer?

Dessa frågor skulle jag fundera på till imorgon:
Vid vilka tillfällen dricker jag?
Vad finns det för likheter vid tillfällena?
Hur känner jag mig när jag blir sugen på att dricka?
Varför dricker jag?

Jag ska börja fundera på dem. Men det är svårt. Jag vet faktiskt inte varför jag dricker. Jag vill oftast inte, men min kropp skriker efter alkohol. Jag vill egentligen göra en stor kopp té och kolla på en kärleksfilm. Men kroppen skriker efter att dricka alkohol. Jag blir lika besviken varje gång. Besviken på min kropp och min hjärna som inte är tillräckligt stark för att stå emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0