Jag vill lära känna livet

Livet är faktiskt helt otroligt. Både på gott och ont. Att få känna lycka och olycka är den största gåvan i livet. För vad vore ett liv utan att känna? Inget liv alls. Vi presterar. Vi lär oss nya saker. Vi upptäcker. Vi möter på nya människor. Vi älskar. Vi förändrar. Vi uppskattar och värderar. Vi pratar och lyssnar. Vi ser, känner och upptäcker nya dofter. Vad vore allt detta utan alla olika känslor som vi känner inför det?

Alkoholen förstör allt det vi egentligen vill känna. Eller vill vi känna? Det är troligtvis mycket lättare utan att känna. Alkoholen förstör våra liv. Alkoholen förstör mitt liv. För jag vill känna någonting i allt jag gör. Jag vill känna äkta och ärliga känslor i allt jag gör.


Kommentarer
Postat av: Paris

Jag dricker för att slippa känna. Till exempel nu äter jag nu en måltid efter ha svalt tre (stora) shottar vodka. För annars klarar jag inte av att äta och behålla maten.



Jag dricker även för att slippa känna tomheten. Jag dricker för att känna. Jag dricker för att stå ut med andra människor.

2010-07-18 @ 19:02:58
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0