Min psykolog suger!

Idag träffade jag min psykolog. Hon SUGER!! Jag får förklara allt för henne. Jag förklarar för henne att man kan känna sig ledsen och otillräcklig i situationer som hon borde känna till. Jag måste förklara för henne varför.

Jag förklarade för henne att jag tyckte det var tråkigt när mamma drack under midsommarhelgen och att jag var orolig för mina småsyskon. Mamma var inte nykter alls under den helgen, och jag kände mig väldigt ledsen eftersom vi inte träffas så ofta. Då säger hon till mig "Det låter som att du känner ett stort ansvar för din mamma, och försöker göra henne nykter. Men, Anthus, det kan bara hon bestämma. Du kan inte göra din mamma nykter hur mycket du än vill". Då blev jag riktigt arg! Jag sa, "jag vet att min mamma inte kommer att bli nykter. Men även om jag är säker på det så är det väldigt självklart att jag blir ledsen och känner som jag gör. Det här handlar inte om min mamma. Det handlar om mina småsyskon som far illa. Kan du ens förstå det?". Då nickar hon och säger "lilla gumman, stackare"... Åå, jag dör av ilska. Kärringjävel! Jag är fan ingen stackare! Hon tar mig inte på allvar! GAAAH!

Kommentarer
Postat av: Barbara

Varför inte byta psykolog då? Det verkar bara som att du inte trivs med din nuvarande psykolog? :c

2010-07-07 @ 01:08:19
URL: http://charinatrivirgata.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det var ruttet sagt av psykologen. Du kan ju inte bara sluta bry dig och oroa dig. Alla normalt funtade personer oroar sig. Det är jobbigt att känna sig maktlös. Hon borde förstå att du känner dig så!

2010-07-07 @ 08:52:54
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com
Postat av: sandija

fin blogg och intressant av dig

2010-07-07 @ 12:37:56
URL: http://kwieien.blogg.se/
Postat av: josefine

Låter som en rätt konstig psykolog D:

2010-07-08 @ 22:17:20
URL: http://surroundings.blogg.se/
Postat av: Snö

Peta på henne med en pinne, tala om för att henne att hon är lite småkorkad och att du vill byta psykolog?

2010-07-13 @ 18:49:26
Postat av: Anna

Såklart det är viktigt att man stämmer med sin psykolog.

Men alla kommer nog säja till dig att du inte kan ta ansvar för din mamma... För det är ofta kärnfrågan för barn till alkholister och pyskiskt sjuka, HUR ska vi kunna fixa till dom på bästa sätt?!

Dina småsyskon är viktiga, och jag hoppas att de kan få hjälp. Och att du får bra hjälp av en psykolog du klickar med så att du orkar ta dig framåt och vidare.

Det är en tuff process att vara ett "vuxet barn" men det finns hjälp att få... Hjälp att bryta mönster och jobbiga tankar.

Du är jättebra!!

2010-07-16 @ 10:07:48
Postat av: Paris

BYT psykolog!!!



Jag gick till en där jag pratade om mina hemska barndomsminnen, tex där min pappa slog mig och mina föräldrar sket i mig, och det enda hon svarade var: "åh, men Paris... det måste ha varit FRUKTANSVÄRT."



JA, det vet väl för i helvete jag med, jag var där.



BYT BYT BYT. Henne jag går till nu är sjukt bra!

2010-07-18 @ 19:07:14
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0