Hjälp!?

Jag vill ju! Jag har sökt hjälp, och jag är otroligt motiverad!
Varför vill ingen hjälpa mig?!
Jo, för är för jävla duktig.
När jag går på mötena så är jag för det mesta glad och motiverad. Och är man FÖR motiverad så är man ingen riktigt missbrukare!

För några veckor sen så sa en vän till mig; "Du måste gå in på psykiatrin och lägga dig ner, skrika, gråta och BE om hjälp". Jag skrattade lite osäkert. Men sen förstod jag att det hon sa var sant. Man måste fan vara hjälplös och helt jävla trasig för att få någon hjälp i Sverige!

Jag kommer inte göra det! Men hon har rätt. Jag kan inte vara så jävla duktig. Inte jämt. Inte alltid. Jag måste verka hjälplös. Jag måste verka helt jävla trasig.

Jag är hjälplös. Jag är trasig.

Hur ska jag kunna släppa mitt duktiga-jag och skrika efter hjälp?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0