"Jag dricker inte"

Det är en jävla utmaning att vara nykter i olika sammanhang. Jag brukar gilla utmaningar, men jag vet inte om jag gör det i detta fall. Å andra sidan får man komma på olika lösningar, vilket är ganska... Hmm.... Intressant.

Det räcker sällan med "Jag dricker inte ikväll". Jag Kanske ska prova på andra anledningar som "Jag äter antibiotika", "jag åker bil ikväll" - fast jag inte har körtkort. Jag kan ju ogärna skylla på att jag är gravid, då blir det troligtvis mer uppståndelsen än den första ursäkten, "jag dricker inte ikväll".

Det är knepigt. Människor är knepiga. Varför måste människor alltid ha en anledning till ett helt normalt beslut/beteende? Är det verkligen så konstigt att vara nykter? Varför skulle det vara konstigare än att vara full? Det borde vara tvärtom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0